Welcome to Lee Amron Beauty School

שיעור מהמאפרים: כל הטריקים הכי שימושיים לאיפור שמחטב את הפנים

כמה פעמים נתקלתן בסרטונים ברשת שמציגים נערה או אישה לפני ואחרי איפור, כשלאחר האיפור היא נראית הרבה יותר חטובה וצעירה בפנים בצורה משמעותית. התורה העיקרית עוסקת בהצללות והארות באזורים מסוימים בפנים כשהחשיבות העליונה היא לדעת איפה למקם אותם במדויק כדי לא לגרום למראה פנים נפוח וגדול יותר.

זהי את מבנה הפנים שלך

כולנו יודעים שעבודה טובה מתחילה בבסיס טוב ובמקרה של איפור הכי חשוב זה קודם כל לזהות את מבנה הפנים שלך ולפיו להבין איפה הם האזורים שאת צריכה לחטב בפנים.

  • פנים אובליות –
    פנים אובליות הן האידיאל בכל מה קשור למבנה פנים, הצורה שלהן מדמה אליפסה שווה, לא ארוכה מידי ולא רחבה מידי, פנים אלה בעלות מבנה של עצמות לחיים טבעיות ולא בולטות מידי וכל סגנון איפור יתאים להן ויש להגיש רק את המראה הטבעי בהן.
  • פנים בצורת לב –
    פנים אלה לרוב רחבות בחלק העליון ועם קו לסת צר ומחודד, ללא עצמות לחיים בולטות. בפנים מהסוג הזה נרצה להשיג מראה חטוב יותר ולהצר את מראה הלב המלא, ולכן נדגיש את עצמות הלחיים.
  • פנים עגולות –
    כשמן כן הן פנים בצורת עיגול, לא קווי מתאר ברורים, ולכן בפנים אלה תצטרך להיות הדגשה ברורה של עצמות הלחיים וקו הלסת.
  • פנים בצורת יהלום –
    פנים אלה מזכירות את צורת הלב, רחבות בחלק העליון עם לסת צרה ומחודדת, ההבדל כאן הוא שבפנים בצורת יהלום ניתן לראות גם עצמות לחיים מאוד בולטות. בפנים אלה נתרכז בחיטוב של המצח כדי לתת לפנים מראה יותר צר בחלק העליון.
  • פנים מרובעות –
    פנים אלה בעלות מבנה מרובע אחיד, מה שאומר שרוחב המצח שווה לרוחב הלסת, ללא עצמות לחיים בולטות. ולכן בפנים מהסוג הזה נרצה להדגיש את עצמות הלחיים, ולחטב את הלסת למראה צר יותר.
  • פנים מאורכות –
    פנים מהסוג הזה מזכירות מבנה פנים של פנים אובליות, אך ההבדל הוא שהן מאוד ארוכות. בפנים מהסוג הזה נרצה לטשטש את גבולות הפנים העליונות והתחתונות, קו לסת, סנטר ומצח, כדי ליצור מראה פנים קצר יותר.

הצללות בפנים

כאשר נאמר לכן שצריך לחטב אזור מסוים, הכוונה היא שצריך להוסיף לו הצללה בעזרת גוונים כהים שלרוב מגיעים או בצורה רטובה שהיא מייקאפ / קונסילר / סטיק, או בצורה יבשה שהיא פודרה דחוסה או אבקתית.

  • עצמות לחיים –
    כדי להדגיש עצמות לחיים, נמצא את עצם הלחי באמצעות נגיעה באזור הזה בפנים, את ההצללה נניח בדיוק מתחת לעצם הלחי מה שיגרום לה למראה "גבוה" יותר.
  • לסת וסנטר –
    כדי לחטב את מבנה הלסת וליצור מראה צר יותר, נתרכז רק במבנה הלסת ונניח משני הצדדים לאורך קו הלסת את ההצללה בצורה שווה מבלי לגעת בסנטר, מהסיבה שהסנטר מקנה מראה מחודד וצר יותר לפנים. אם תרצו לקצר את הפנים תוכלו לבצע את פעולת ההצללה על קו הלסת והסנטר יחדיו או רק על הסנטר אם האורך בפנים שלכן מתבטא רק בצורה של סנטר ארוך.
  • מצח –
    אם המצח שלכן רחב מידי ותרצו להצר את מבנה הפנים בחלק העליון, תניחו הצללה בחלק החיצוני של המצח משני הצדדים ימין ושמאל מבלי לתת להם להיפגש באמצע. אך אם תרצו לקצר את הפנים למראה פנים קצרות יותר, תניחו את ההצללה במצח בצורת קשת.
  • אף –
    הצללות באף הן תורה בפני עצמה אבל שימו לב שיש שיטה מאוד מוצלחת שלרוב מתאימה לכל סוגי האפים ובעזרתה ניתן להשיג ממש פיסול אף מחדש. מניחים את ההצללה על צידי גשר האף משני הצדדים, שימו לב שאתן לא נכנסות יותר מידי פנימה, מגיעים עד תחילת חוטם האף וסוגרים בצורת U, מטשטשים ולאחר מכן ניתן להוסיף קצת הצללה בחלק התחתון של חוטם האף למראה אף מורם יותר.

הארות בפנים

אי אפשר לבצע הצללות בפנים מבלי לשלב עם הארות. הארות מגיעות בצורת פודרה דחוסה בגוון בהיר/שקוף, או קונסילר / מייקאפ / סטיק נוזלי, ולפעמים יכולות לבוא יחדיו בצורת הנחה של החומר הנוזלי קודם ומעליו קיבוע באמצעות האבקה.

את ההארות מניחים בכל האזורים שרוצים להגביה בפנים למשל על גבי עצם הלחי ומעל ההצללה, באמצע גשר האף בין ההצללות, בצידי האף לצד ההצללות, במרכז החוטם למראה אף מחודד יותר, בסנטר אם רוצים לתת מראה בולט יותר ובמרכז המצח כדי לתת הדגשה לחיטוב המצח.

דילוג לתוכן